Ahad, 4 April 2010

KAYA PUN SUSAH JUGA

Tengahari tadi di majlis kenduri kahwin heboh dengan satu pasangan orang kelas atasan yang bergelaran Tan Sri dan Puan Sri.  Isterinya kehilangan kerongsang berlian yang katanya bernilai dekat seratus ribu Ringgit.

Mereka duduk makan di meja resepsi utama dan turut merenjis kedua mempelai.  Si Puan Sri ini sedar sebelum mereka beredar ke meja tinggi (= high table .. ye ke?) untuk acara makan beradap dan juga semua tetamu turut makan.

Katanya semua pintu keluar ditutup.  Pihak keselamatan meminta kerjasama semua tetamu untuk bangun dan melihat di sekeliling untuk cuba mengesan keronsang berlian itu.  Pentas pelamin juga diperiksa.  Tetapi tak berjumpa keronsang itu.

Ada seorang Datuk membuat syor untuk memeriksa jalan laluan kedua VVIP dari kereta hingga ke pintu masuk Dewan Makan itu.  Tup, tup, rupanya keronsang itu tertanggal di kereta mereka lagi.

Semua tetamu mesti rasa tak senang.  Pengantin dan keluarganya pun mesti rasa kesal.  Apa tidaknya, cacat majlis itu.  Kaya dia orang sampai menyusahkan orang lain!! 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aslmkm.
Ye gitulah kekadang ... ada yg suka mereben, ada yg perasan! Tp tak semestinya yg kelas elit jer ... yg tak seberapa pun ada juga yg kepala angin & eksyen.
Kita jaga diri kita sendiri & sentiasa berdoa utk yg terbaik buat diri & semua org juga.

ROHAM berkata...

Salam.
Ish3 .. macam2 cerita! Riuh & kecuh la majlis tu!