Ahad, 11 April 2010

MAKAN SATE/SATAY KAJANG

Petang semalam kita orang pergi ke rumah anak saudara suami saya yang duduk di Kelana Jaya.  Selepas mereka menjamu air bujang, mereka mengajak pergi makan satay Kajang.  Hari dah agak petang sangat, jadi saya agak keberatan.  Tetapi anak nak pulak makan satay tu.

Rupa-rupanya satay Kajang yang mereka maksudkan ialah Satay Hj Samsuri di Damansara Utama saja.  Selambar saja mereka kenakan saya.  Kita orang memang tak pernah ke situ.  Tak tahu ada restoran satay Kajang berdekatan di sini. 

Selain dari satay biasa seperti ayam, daging, mereka juga ada satay perut, kambing, arnab, dan rusa.  Ada bermacam-macam makanan tambahan.  Selain ketupat dan nasi himpit, mereka juga ada masakan nasi, mee dan meehoon goreng/sup/bandung dan sebagainya.

Mulai 5 hb April, minggu lepas, mereka juga telah menukar kepada servis layan diri pula.  Jadi kenalah order, bayar dulu dan ambil serta bawa sendiri kuah kacang, ketupat dan timun.  Mungkin itu lebih mudah dan selamat untuk perniagaan.

Hidangan Saya Suami Isteri

Oleh kerana kami ramai, terpaksa sambung tiga meja.  Walaubagaimanapun mereka buat 'order' beberapa set untuk 2 orang supaya senang untuk makan.  Semua berpesan tak mahu pulak gambar mereka disiarkan.  Jadi saya tunjukkan set makanan untuk saya dan suami saja di sini. :)

3 ulasan:

DANZ berkata...

Salam.
Ya, cam gitu pulak layanannya! Nampak macam diet jer .. hehe.

KERI berkata...

Salam.
Wahhhhhhh .. sedapnyer!

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Yum, yum ... :( tp kekadang kita rasa 'miss' sangat sate masa dulu2 tu - lembut di dalam, garing di luar, siap dgn bau & rasa yg lbh enak! Sate sekarang macam bakar dlm microwave je! :(