Jumaat, 28 Mei 2010

KELULUSAN SAJA AGAMA

Di dunia akhir zaman sudah tidak apa yang mustahil.  Ada  anak bersekedudukan dengan mak atau bapa, ada orang bertukar-tukar pasangan dan hari ini Harian Metro melapurkan ada imam berjaya menipu penduduk tentang keadaan dan perihal dirinya.

Saya petik isi utama berita itu di sini.
Seorang imam yang juga guru agama di dua surau di sebuah taman perumahan di Klang, Selangor, bukan saja selesa melakukan maksiat dengan bersekedudukan lebih sebulan dengan ‘buah hati’ di rumahnya, malah turut bijak menipu jemaah surau kononnya wanita berkenaan isterinya yang sah.

Kegiatan imam ‘nakal’ berusia 26 tahun terbabit terbongkar apabila sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyerbu rumahnya, kira-kira jam 2 pagi kelmarin.

Sebelum serbuan, penguat kuasa Jais yang mendapat maklumat awam melakukan intipan dan siasatan lanjut mendapati rumah itu dihuni imam terbabit dan wanita berusia 27 tahun dipercayai kekasihnya dan menjadi pasangan ‘suami isteri’, sejak lebih sebulan lalu.
Ini adalah cerita yang sudah terbongkar.  Tentu ada pelbagai cerita lagi di luar sana.  Bukan ganjil orang yang berkelulusan agama bekerja saja di jabatan agama tetapi masih juga isteri dan anak-anak tidak bertudung; keluar berpegangan dengan buah hati dan sebagainya.

Saya sendiri pernah lihat uztaz yang suka mengorat anak muridnya.  Di samping itu ada uztazah yang memakai gaun dan seluar jeans tanpa bertudung di luar waktu kerja.  Jadi mereka ini hanya mempunyai kelulusan agama.

3 ulasan:

RAISA berkata...

Salam.
Manusia byk memakai pelbagai topeng!

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Subhanallah. Allah Maha Mengetahui.

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Lalu je le. :)