Khamis, 2 September 2010

KUIH MAHAL TAPI TAK BEGITU ENAK

Rata-rata saya tengok harga kuih raya sudah pun naik.  Tak ada kuih yang agak enak dimakan yang dijual dengan harga bawah RM 20 untuk sekitar 40 biji.  Jika ada yang terlalu murah, itu baik dibuang saja kerana tak ada rasa selain tepung dan sedikit gula serta margarin dalam proposi yang tak kena langsung!

Nampaknya ada hanya dua pilihan.  Kalau tidak mahu buat sendiri, terpaksalah bersedia membeli kuih yang sedap dengan harga yang mahal.  Sebaliknya jika rasa harganya terlalu tinggi, maka terpaksalah buat sendiri saja.

4 ulasan:

Nori berkata...

Salam ziarah.
Kalau nak sedap tu kenalah buat sendiri!

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
Sukar nak dapat biskut baik & sedap tahun ni!

RAM berkata...

Salam ziarah.
Ya la .. kena buat sendiri jugak nampaknya!

CIKDAH berkata...

Aslmkm.
Ceria2kan hari raya.
Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin.