Khamis, 2 Disember 2010

ANTARA PUASA & MAHA

N3 sambil menunggu sahur lagi ni nampaknya.  Malas juga nak tulis.  Tapi dari duduk melopong saja, baik cerita jugak.

Suami saya teruja dengan puasa sunat hari Isnin dan Khamis yang beliau baru cuba amalkan sejak sebulan yang lalu.  Seronok juga ada teman berpuasa sunat.  Yang tak berapa best tu suami mahu makan seperti biasa waktu sahur, dan yang lagi tak best tu nak makan lewat pulak!  Tapi, layan saja jugak!

Sebenarnya niat hati nak pergi melawat MAHA 2010 yang di adakan di Serdang tu besok.  Suami malas nak pergi dan suruh saya pergi dengan kawan.  Kalau puasa esok, takut pula lebur puasa tu.  Maklum sajalah, ini puasa sunat dan godaan di pesta berkenaan nanti pastinya amat besar.  Tak akan pula kalau kawan duduk makan tu saya buat derk saja!

Ini bukanlah dilema besar, tapi masih juga dilema.  Apa pun bersahur sajalah dulu.  Kalau tak tertahan godaan, lebur la puasa besok. :)

6 ulasan:

DDrfauziah berkata...

Aslmkm.
:) So macamana, tahan ujian?
My hubby & I too went to MAHA semalam. Tapi tak la lawat seluruhnya ... pun ada di sana sampai lebih dari 3 jam juga le!

KAKIAH berkata...

Salam Siti.
Berterabur tak puasa?
Kalau ya pun, tak apa .. sunat saja!

ASAN berkata...

Salam Siti.
Hehe!

BID berkata...

Aslmkm.
Jika upaya puasa, teruskan, tak daya buka saja .. puasa sunat kan?
Tentu best di MAHA tu! Bid nak pegi, tapi semua tak nak! Huhu.

ROHA berkata...

Salam Siti.
Hancuss la ya?

DANZ berkata...

Salam Sitija.
Jadi bagaimana? :)