Rabu, 16 Jun 2010

SEDIH RASA HATI

Sejak tengahari tadi berita ini diulangi berkali-kali.  Semestinya ini adalah berita panas dan sensasi tentang pelakon komedi dan pelawak popular, Saiful Apek, yang dijangka akan didakwa esok kerana salah guna dadah.

Kedengaran suara Apek masih menyahut kepada sapaan wartawan dan mereka yang ada semasa liputan berita dibuat.  Liputan itu adalah di premis Mahkamah bersabit perintah reman yang dilanjutkan sehari lagi bagi membantu siasatan lanjut mengikut Seksyen 39A(1), Seksyen 6 dan Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Saya amat sedih melihat keadaan begini. Kita memang tidak tahu apa sebenarnya masaalah Saiful Apek.  Samalah seperti kita tidak mengerti bagaimana Jamal Abdillah yang bersuara emas dan masih amat disayangi oleh peminat setia telah menghabiskan berjuta-juta Ringgit hasil titik peluhnya untuk dadah. Tapi yang nyata mereka memang ada masaalah.

Semoga Allah memberi petunjuk dan memelihara mereka.  Walaupun ada ramai yang membenci mereka, di luar sana masih banyak juga yang bersimpati dan setia menyanyangi mereka dengan tulus ikhlas.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aslmkm.
Hanya Allah Maha Mengetahui. Kita doakan yg terbaik.

BID berkata...

Aslmkm.
Mungkin tidak cukup bukti utk mendakwa mereka! Ada citer disebaliknya?

KERI berkata...

Salam ziarah.
Alhamdulillah dia dibebaskan.